"B" TÍPUSÚ PÁLYÁZATI KIÍRÁSBöhönye Önkormányzata az Emberi Erőforrások Minisztériumával
együttműködve, az 51/2007. (III. 26.) Kormányrendelet alapján a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázatot felsőoktatási tanulmányokat kezdeni kívánó fiatalok számára, összhangban
vonatkozó rendelkezéseivel.
A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer (a továbbiakban: Bursa Hungarica Ösztöndíjrendszer) célja az esélyteremtés érdekében a hátrányos helyzetű, szociálisan rászoruló fiatalok felsőoktatásban való részvételének támogatása. A Bursa Hungarica Ösztöndíjrendszer többszintű támogatási rendszer, amelynek pénzügyi fedezeteként három forrás szolgál: a települési önkormányzatok által nyújtott támogatás; a megyei önkormányzatok által nyújtott támogatás és a felsőoktatási intézményi támogatás. Az ösztöndíjpályázattal kapcsolatos adatbázis-kezelői, koordinációs, a települési és megyei ösztöndíjjal kapcsolatos pénzkezelési feladatokat az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő (továbbiakban: Támogatáskezelő) végzi, míg az elbírálási feladatokat az ösztöndíjpályázathoz csatlakozó települési és megyei önkormányzatok látják el.
A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer jogszabályi hátteréül a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló 51/2007. (III. 26.) Kormányrendelet és a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény szolgál.
|
|
Tisztelt Böhönyei Lakosok!
A Kormány döntése értelmében a téli rezsicsökkentésben korábban nem részesült háztartások is igényelhetnek egyszeri természetbeni támogatást a fűtési költségek csökkentése érdekében.
A támogatás igényléséhez kérjük a mellékelt ( itt is letölthető) Igénybejelentő nyilatkozatot kitöltve leadni a Böhönyei Szociális Alapszolgáltatási Központhoz (Böhönye, Fő u. 28. ) 2018. 09. 28. napjáig. Az adatkezelési tájékoztató megtekinthető a Szociális Központban a nyilatkozat leadásakor, vagy a Böhönyei Önkormányzat honlapján: www.bohonye.hu
Böhönye Községi Önkormányzat
Adatkezelési tájékoztató
a téli rezsicsökkentés végrehajtását követően szükségessé váló további intézkedésekről szóló 1364/2018. (VI. 27.) Korm. határozat szerinti igénybejelentő laphoz Adatkezelői információk
Együttes adatkezelők: - érintett önkormányzat - BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (a továbbiakban: BM OKF), valamint a területileg illetékes katasztrófavédelmi szerv - Belügyminisztérium
Az adatkezelő megnevezése: Az érintett önkormányzat megnevezése: Székhelye: Postai címe: Telefonszáma: Telefaxszáma:
Az adatkezelő megnevezése: BM OKF, valamint a területileg illetékes katasztrófavédelmi szerv Székhelye: 1149 Budapest, Mogyoródi út 43. Postai címe: 1903 Budapest, Pf.: 314 Telefonszáma: (+36-1) 469-4347, (+36-20) 820-0089 Telefaxszáma: (+36-1) 469-4157
Az adatkezelő megnevezése: Belügyminisztérium Székhelye: 1051 Budapest, József Attila 2-4. Postai címe: 1903 Budapest, Pf.: 314 Telefonszáma: (+36-1) 441-1000 Telefaxszáma: (+36-1) 441-1437
Adatvédelmi probléma vagy joggyakorlás kapcsán kihez fordulhat az érintett? Az érintett önkormányzat adatvédelmi tisztviselője: Elérhetősége:
A BM OKF adatvédelmi tisztviselője: dr. Csekő Katalin tű. százados Szolgálati helye: BM OKF Hivatal Elérhetősége: 20/8200-559 (vonalas telefonszám) This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. A BM adatvédelmi tisztviselője: dr. Tarczi-Ábrahám Dominika Elérhetősége: +361/999-4348 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Milyen személyes adatokat érint az adatkezelés? Az adatkezelés azonosító adatokat érint (név, születési név, szül. hely, idő, anyja neve, lakóhely,tartózkodási hely).
Milyen célból van szükség ezekre az adatokra? A téli rezsicsökkentés végrehajtását követően szükségessé váló további intézkedésekről szóló 1364/2018. (VII. 27.) Korm. határozat (a továbbiakban: Korm. határozat) 3. pont c) alpontja alapján a BM OKF jogosult ellenőrizni, hogy az igénybejelentő korábban részesült-e téli rezsicsökkentésben, mely ellenőrzés lefolytatásához szükséges az adatok kezelése.
Miért jogosult az adatkezelő a személyes adatok kezelésére? Az adatkezelés a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: GDPR 6. cikke (1) bekezdésének a) pontja alapján történik, vagyis mivel az érintett az igénybejelentőlap benyújtásával hozzájárult személyes adatainak kezeléséhez. Az érintett az adatkezelési hozzájárulását a későbbiekben visszavonhatja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. Az érintett a visszavonást az igénybejelentés visszavonásával egyidejűleg teheti meg.
Milyen forrásból származnak a személyes adatok? Az érintett helyi önkormányzat, mint adatkezelő a személyes adatokat az érintett féltől gyűjti. A közös adatkezelés során a Belügyminisztérium és a BM OKF az érintett helyi önkormányzatoktól kapja meg az adatokat elektronikus úton.. Az adatkezelők az ellenőrzés lefolytatásához adatokat vesznek át az illetékes közműszolgáltatóktól is.
Továbbítja-e a nyilvántartásban szereplő személyes adatokat az adatkezelő? Az ellenőrzés lefolytatását követően az adatkezelő az ellenőrzéssel érintettek adatait és az ellenőrzés során feltártakat megküldi az illetékes helyi önkormányzatnak további intézkedés céljából.
Mennyi ideig tárolja az adatkezelő a személyes adatokat? A személyes adatokat az adatkezelők az ellenőrzés lefolytatását követően az adatoknak az illetékes helyi önkormányzat részére történő megküldésig, de legfeljebb 1 évig kezelik.
Igénybe vesz-e az adatkezelők adatfeldolgozót? Nem.
Milyen adatbiztonsági intézkedéseket tesz az adatkezelő? Az érintett helyi önkormányzat a Belügyminisztérium és a BM OKF a személyes adatokat védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.
Milyen jogok illetik meg az érintettet a fenti adatkezelések kapcsán?
1 . Hozzáférés: Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőnél érdeklődjön, és tőle visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy az alábbiakról tájékoztatást kapjon: • az adatkezelés céljai; • az érintett személyes adatok kategóriái; • azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket; • adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai; • az érintett azon joga, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen; • a valamely felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga; • ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ; • a GDPR 22. cikk (1) és (4) bekezdésében említett automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel jár. Amennyiben az érintett saját személyes adatairól másolatot kér, az adatkezelő azt első alkalommal ingyenesen az érintett rendelkezésére bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért a BM OKF a közérdekűadat-megismerési igényekre vonatkozó költségtérítési szabályok szerint díjat számolhat fel. A költségtérítés lehetséges mértékéről az adatkezelő a kapcsolatfelvételkor tájékoztatást ad. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat a BM OKF elektronikus formátumban bocsátja rendelkezésére, kivéve, ha azokat más formátumban kéri. A másolat igénylésére vonatkozó jog nem érintheti hátrányosan mások jogait és szabadságait, így például mások személyes adata nem igényelhető.
2. Helyesbítéshez való jog: Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat, továbbá jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését. Az adatváltozást, amennyiben azok azonosító adatok, igazolni kell.
3. Törléshez való jog: Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az adatkezelő pedig köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, amennyiben a GDPR 17.cikk (1) bekezdésében felsorolt indokok valamelyike fennáll. A személyes adatok törléséhez való jog a tájékoztatóban szereplő adatok tekintetében a GDPR 17. cikke (3) bekezdésének:
• e) pontja alapján nem gyakorolható, amennyiben az adatkezelés jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges, pl. a szerződéses partnerek igényérvényesítéshez szükséges személyes adatai a szerződésből fakadó igények érvényesíthetőségének elévüléséig.
Mely adatkezelések tekintetében gyakorolható?
Az érintett hozzájárulásán alapuló adatkezelés esetén az alábbi indokok relevánsak: -a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték, pl. a telefonon történt bejelentés nyilvánvalóan téves volt, -az érintett visszavonta a hozzájárulását, és az adatkezelés más jogalap hiányában nem folytatható, pl. ha a bejelentést követően eseménykezelésre nem kerül sor. Más jogalapnak minősül az eseménykezelésen túl pl., amennyiben a jelzés szándékosan valótlan volt, és az adatkezelő ennek következtében feljelentést tesz, - a személyes adatok kezelése jogellenes, -a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.
4. Adatkezelés korlátozása:
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Az érintett az alábbi esetekben jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést: • az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát; • az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását; • az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, • az érintett a GDPR 21. cikk (1) bekezdése szerint tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.
Mely adatkezelések esetén gyakorolható? Az adatkezelés korlátozásához való jog gyakorlására irányuló kérelem valamennyi adatkezelési cél tekintetében benyújtható, de azt az adatkezelő kizárólag a fent megjelölt valamely feltétel fennállása esetén teljesíti.
5. Adathordozhatósághoz való jog: Az érintett jogosult az általa az adatkezelő rendelkezésére bocsátott adatait megkapni • tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban, • jogosult más adatkezelőhöz továbbítani, • kérheti az adatok közvetlen továbbítását a másik adatkezelőhöz – ha ez technikailag megvalósítható, • kivéve: közérdekű, vagy közhatalmú jog gyakorlása céljából végzett adatkezelés Ez az érintetti jog akkor gyakorolható, ha automatizált módon történik az adatkezelés, és az adatkezelő az adatokat az érintett hozzájárulása vagy a szerződéses jogalap alapján kezeli.
6. Felügyeleti hatósághoz fordulás - és bírósághoz fordulás joga
Ha az érintett úgy érzi, hogy az adatkezelés során sérelem érte, annak tényét a helyzet rendezése érdekében az adatkezelő adatvédelmi tisztviselője felé jelezheti. Amennyiben a megkeresés nem vezetett eredményre, az érintett az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 52. § alapján a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál bejelentést tehet, továbbá az Infotv. 22. § szerint, valamint a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény Második Könyvének III. része alapján bírósághoz fordulhat. A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elérhetősége:
Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5. Telefon: +36 (1) 391-1400 Elektronikus postacím: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Honlap: www.naih.hu
Mennyi idő az 1-5. pontban foglalt kérelmek vizsgálata és megválaszolása?
Az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri. Amennyiben a jogok gyakorlása során kétség merül fel az adatkezelőben, hogy a kérelem valóban az érintettől származik, saját jogszerű adatkezelése és az érintett védelme érdekében további információkat kérhet. Az adatkezelő az érintettet, akinek a kérésére korlátozták az adatkezelést, az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja. Az adatkezelő az adatok helyesbítése, törlése, az adatkezelés korlátozása esetén mindenkit tájékoztat, akihez az érintett adatait továbbította. Amennyiben az nem történik meg, lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel, az adatkezelő ennek tényéről és okáról az érintettet a kérelemre adott válaszában tájékoztatja. Ha az adatkezelő az érintett bármely kérelmének nem tesz eleget, indokolnia kell azt. |
MEGHÍVÓ
A CIVILEK HÁZA ÜNNEPÉLYES ÁTADÓ ÜNNEPSÉGÉRE
EFOP-4.1.7-16-2017-00019
Böhönye Község Önkormányzata tisztelettel meghívja Önt, az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program A közösségi művelődési intézmény- és szervezetrendszer tanulást segítő infrastrukturális fejlesztéseitárgyú felhívás keretében 20 millió Ft, 100% támogatásintenzitással megvalósuló „Civilek Háza infrastrukturális fejlesztése” című támogatott projekt keretében infrastrukturálisan fejlesztett épület ünnepélyes átadó ünnepségére. Az épületben három tanulási foglalkozáshoz szükséges tér került kialakításra, ahol közművelődési tevékenységek, formális és nem formális tanulást szolgáló tevékenységek valósulhatnak meg. Az esemény helyszíne: Böhönye, Fő utca 30. Időpont: 2018.07.22. (vasárnap)
PROGRAM: 10:00 - 10:30 Ünnepélyes nyitó beszéd, Zsoldos Márta Piroska polgármester
Megtisztelő jelenlétére feltétlenül számítunk! |
Böhönye Község önkormányzata
TÁJÉKOZTATÓ KÖZLEMÉNY Civilek Háza infrastrukturális fejlesztése
Böhönye Község Önkormányzata támogatást nyert a Civilek Háza infrastrukturális fejlesztésére. Az elnyert támogatás összege 20.000.000 Forint, a támogatás mértéke 100,00 % A projekt 2017.11.01. – 2018.07.31. között valósul meg. A projekt tervezett befejezési dátuma: 2018.07.31. A projekt azonosító száma: EFOP-4.1.7-16-2017-00019 A kedvezményezett neve, címe: Böhönye Község Önkormányzata, 8719 Böhönye, Fő utca 26. A projekt megvalósítás helyszíne: Civilek Háza, 8719 Böhönye, Fő utca 30. A projekt tartalma Az épület nagyon jó helyen helyezkedik el, közvetlenül a Közösségi Könyvtár és Művelődési Ház szomszédságában, parkolóval ellátott, az épület bejáratánál rámpa került kialakításra. Jelenleg az épület állapota felújításra szorul és teljesen kihasználatlan. Az épületben a közművelődési tevékenységek végzéséhez szükséges helyszínt szeretnénk biztosítani a jövőben a községünk lakossága számára, ezért az épület felújítása indokolt. Mivel az épületben egyáltalán nincs fűtés, ezért az épület szigetelése és a fűtési alkalmatosságok kiépítése történik meg. Az épületben három tanulási foglalkozáshoz szükséges tér kerül kialakításra, tankonyha, tanfolyamok megvalósításának helyt biztosító közösségi tér és egy nagyobb létszám befogadására is alkalmas helyiség, ahol klubfoglalkozások, különböző műhelymunkák, tanulást elősegítő foglalkozások valósulhatnak meg. A helyiség tovább lesz osztható ketté egy mobilfal segítségével, ennek alapján, több foglalkozás is megvalósulhat egyszerre, vagy amennyiben nincs szükség nagyobb térre, leválaszthatóvá válik, ami a fűtési szezonban energiatakarékos megoldást jelent. A projektben kizárólag infrastrukturális fejlesztés valósul meg, eszközbeszerzés nem történik.
Műszaki szakmai eredmény Legalább 15 főből álló csoport befogadására, leültetésére és egyidejű foglalkoztatására alkalmas oktató- vagy foglalkoztató tér kialakítása, illetőleg a meglévő korszerűsítése: 3 db
Monitoring mutatók A korszerű kulturális intézményekben informális, nem formális tanulási programban résztvevők száma fenntartási időszakban évente 150 fő Fejlesztett informális, nem formális tanulást szolgáló terek száma: 3 db.
További információ kérhető: Böhönye Község Önkormányzata 8719 Böhönye, Fő utca 26. Piri Julianna, projektmenedzser telefonszám: 06-30/894-1645 e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Képgaléria a Civilek Háza állapotáról a pályázat előtt és az építkezés közben:
Képgaléria az elkészült épületről:
|