SZÁRNYALÓ KÖZÖSSÉG
A helyi identitás és kohézió erősítése című felhívására benyújtott, TOP-5.3.1-16-SO1-2017-00008 azonosítószámú, „Szárnyaló közösség”Kedvezményezett neve: NAGYBAJOM VÁROS ÖNKORMÁNYZATA projekt címe: Szárnyaló közösségA szerződött támogatás összege: 59 974 012 FtA támogatás mértéke (%-ban): 100 %A projekt tartalmának bemutatása:A projekt széles összefogásra épülő, társadalmilag támogatott projekt, amely keretében 14 egymással érintkező önkormányzat alkot konzorciumot.A projekt keretében minden résztvevő településen több olyan rendezvény kerül megszervezésre, amelyek célja a helyi identitás erősítése, illetve olyan identitástudat kialakítása, amely a lakosság szintjén is világosan meghatározható. A projekt keretében a rendezvényekhez közvetlenül kapcsolódó eszközbeszerzés mellett képzéseken vesznek részt a településekről jogosultságot szerző személyek, valamint tanulmányúton vesznek részt a résztvevők delegáltjai. A projekt mottója, a “szárnyaló közösség” fejezi ki legjobban azt az eredményt, amit a résztvevők el kívánnak érni. A projekt céljai két részre oszthatók; a közvetlen cél az egyébként is fejlődő térség felpezsdítése rendezvényekkel, képzésekkel, illetve a résztvevő önkormányzatok együttműködésének további erősítése. A közvetett – hosszú távú – cél a térség identitásának kihangsúlyozása, az identitástudat erősítése elsősorban a lakosság szintjén.A projekt tervezett befejezési dátuma: 2022.01.30.A projekt azonosító száma: TOP-5.3.1-16-SO1-2017-00008
|
Látni és látszani – A BÖLCS DÖNTÉS!Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság és az X-MEDITOR Kft. közös közlekedés-biztonsági kampánya 2012 óta hívja fel a figyelmet egy társadalmilag fontos témára és az egyén szerepére a baleset-megelőzésben. Idén megújult formában, a társadalmi felelősségvállalás szerepét központba helyezve hirdették meg a két hónapon át tartó országos akciót. A megújított akció „kampányarca” is megváltozott: mostantól egy bagoly hirdeti, hogy a kampányban való részvétel egy BÖLCS DÖNTÉS!
Évek óta téma az Európai Unióban, hogy töredékére kell csökkenteni a közlekedési balesetben elhunytak számát. Magyarországon 2015 óta kis mértékben emelkedett a sérüléssel járó közúti balesetek száma, az azonban jó hír, hogy a növekedés a könnyű sérüléssel végződő eseteknek tulajdonítható, a halálos és súlyos balesetek száma kis mértékben mérséklődött. A szervezők és az akcióban részt vevők a társadalmi felelősségvállalás szem előtt tartásával, a szakmai és a társadalmi összefogás erejében bízva hirdették meg idén is a Látni és látszani országos baleset-megelőző kampányt. Ennek keretében 2018. október 17. és december 7. között az akcióhoz csatlakozott szervizekben a személy- és haszongépjárművek, a motorkerékpárok és a kerékpárok vezetői ellenőriztethetik járművük láthatóságért felelős alkatrészeit és a szélvédőt, a regisztrált optikai szaküzletek pedig díjmentes látásellenőrzéssel és hasznos tanácsokkal várják a járművezetőket.
Az akcióra való felhívás idén tehát fokozottan épít a társadalmi felelősségvállalásra, a közlekedésbiztonság ugyanis társadalmi ügy, egyben társadalmi felelősség. Csak akkor lehet eredményes, ha fontosságát, kockázati tényezőit a közlekedés minden résztvevője felismeri – és tesz is érte. A „Látni és látszani 2018 – egymásért” országos közlekedésbiztonsági akció legyen a közös ügyünk!
közlekedésbiztonság megteremtése társadalmi ügy, amely a közlekedés minden résztvevőjét kölcsönös figyelemre és kockázatvállalásra ösztönzi! A kampány célja, hogy széles rétegekhez eljutva az autósokban tartós, pozitív gondolkodásbeli változást idézzen elő. VIGYÁZZ MAGADRA, ÉS NE ÁRTS MÁSOKNAK! A közúti közlekedés a társas együttélés normáira épül, mely során a résztvevők joggal várhatják el egymástól a kölcsönös figyelmet és a maximális felkészültséget. A széles tömegek számára egyértelművé kell tenni, hogy a balesetmegelőzés a közlekedés szereplőinek felelőssége. A vezető látása és hozzáállása például a mobiltelefon biztonságos használatához, továbbá a vezetett gépjármű műszaki állapota a biztonságos közlekedésnek elválaszthatatlan összetevője. A társadalmi felelősségvállalás sokféle módon nyilvánulhat meg.
Az idei kampány kiegészítéseként a járművezetés közbeni mobiltelefon-használat szabálykövető módjára is felhívjuk
Jól látni
Jól látszani
Vonatkozó KRESZ szabályok A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása 44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani. (2)272 A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót, a lassú járművet és a segédmotoros kerékpárt helyzetjelző lámpákkal és tompított fényszóróval kell kivilágítani. Nem kell a tompított fényszóróval kivilágítani az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló olyan lassú járművet, amely sík úton önerejéből 15 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a tompított fényszóróval fel nem szerelt segédmotoros kerékpárt. (3)273 A tompított fényszóró helyett távolsági fényszórót használni – fényjelzés kivételével – csak lakott területen kívül szabad. Tilos a távolsági fényszóró használata a) másik járművel vagy hajtott (vezetett) állattal való szembetalálkozás esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró a szembejövő jármű, illetőleg állat vezetőjét elvakíthatja, b) a másik jármű követése esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró – a visszapillantó tükrön át – az elöl haladó jármű vezetőjét elvakíthatja, c) ha a fényszóró az úttal párhuzamos vasúti pályán vagy vízi úton haladó jármű vezetőjét elvakíthatja. (4)274 Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják. (5) Keresőlámpát és munkahely-megvilágító lámpát mozgó járművön használni nem szabad. (6)275 Fényjelzést adni a távolsági fényszóró felvillantásával szabad, feltéve, hogy ez a közlekedés többi résztvevőjét nem vakítja el. (7)276 A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt – tompított fényszóróval – nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani. (8)277 Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet – tompított fényszóróval – nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
Az álló járművek kivilágítása
45. § (1)278 Az úttesten álló járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani, kivéve, ha közvilágítás van vagy a járművet egyéb külső fényforrás kellően megvilágítja. A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót és a lassú járművet a helyzetjelző lámpákkal kell kivilágítani. A 6 méternél nem hosszabb, két méternél nem szélesebb és pótkocsival vagy más vontatmánnyal össze nem kapcsolt gépjárművet azonban lakott területen elegendő az úttest közepe felé eső egy-egy első és hátsó helyzetjelző lámpával vagy egy, előre fehér, hátra piros fényt adó lámpával kivilágítani. (2)279 Álló járművön – a forgalmi okból megálló járművet kivéve – tompított fényszórót csak erős ködben vagy sűrű hóesésben szabad használni; távolsági fényszórót, ködfényszórót használni tilos.
Felkészülés az ellenőrzésre A gépjármű-tulajdonosok az akcióban részt vevő szervizekben 2018. október 17-tól december 7-ig átvizsgáltathatják gépjárművük világítását és szélvédőjét, valamint ellenőriztethetik látásukat. Éljen Ön is a lehetőséggel! |
Tisztelt Böhönyei Lakosok!
A Kormány döntése értelmében a téli rezsicsökkentésben korábban nem részesült háztartások is igényelhetnek egyszeri természetbeni támogatást a fűtési költségek csökkentése érdekében.
A támogatás igényléséhez kérjük a mellékelt ( itt is letölthető) Igénybejelentő nyilatkozatot kitöltve leadni a Böhönyei Szociális Alapszolgáltatási Központhoz (Böhönye, Fő u. 28. ) 2018. 09. 28. napjáig. Az adatkezelési tájékoztató megtekinthető a Szociális Központban a nyilatkozat leadásakor, vagy a Böhönyei Önkormányzat honlapján: www.bohonye.hu
Böhönye Községi Önkormányzat
Adatkezelési tájékoztató
a téli rezsicsökkentés végrehajtását követően szükségessé váló további intézkedésekről szóló 1364/2018. (VI. 27.) Korm. határozat szerinti igénybejelentő laphoz Adatkezelői információk
Együttes adatkezelők: - érintett önkormányzat - BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (a továbbiakban: BM OKF), valamint a területileg illetékes katasztrófavédelmi szerv - Belügyminisztérium
Az adatkezelő megnevezése: Az érintett önkormányzat megnevezése: Székhelye: Postai címe: Telefonszáma: Telefaxszáma:
Az adatkezelő megnevezése: BM OKF, valamint a területileg illetékes katasztrófavédelmi szerv Székhelye: 1149 Budapest, Mogyoródi út 43. Postai címe: 1903 Budapest, Pf.: 314 Telefonszáma: (+36-1) 469-4347, (+36-20) 820-0089 Telefaxszáma: (+36-1) 469-4157
Az adatkezelő megnevezése: Belügyminisztérium Székhelye: 1051 Budapest, József Attila 2-4. Postai címe: 1903 Budapest, Pf.: 314 Telefonszáma: (+36-1) 441-1000 Telefaxszáma: (+36-1) 441-1437
Adatvédelmi probléma vagy joggyakorlás kapcsán kihez fordulhat az érintett? Az érintett önkormányzat adatvédelmi tisztviselője: Elérhetősége:
A BM OKF adatvédelmi tisztviselője: dr. Csekő Katalin tű. százados Szolgálati helye: BM OKF Hivatal Elérhetősége: 20/8200-559 (vonalas telefonszám) This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. A BM adatvédelmi tisztviselője: dr. Tarczi-Ábrahám Dominika Elérhetősége: +361/999-4348 This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Milyen személyes adatokat érint az adatkezelés? Az adatkezelés azonosító adatokat érint (név, születési név, szül. hely, idő, anyja neve, lakóhely,tartózkodási hely).
Milyen célból van szükség ezekre az adatokra? A téli rezsicsökkentés végrehajtását követően szükségessé váló további intézkedésekről szóló 1364/2018. (VII. 27.) Korm. határozat (a továbbiakban: Korm. határozat) 3. pont c) alpontja alapján a BM OKF jogosult ellenőrizni, hogy az igénybejelentő korábban részesült-e téli rezsicsökkentésben, mely ellenőrzés lefolytatásához szükséges az adatok kezelése.
Miért jogosult az adatkezelő a személyes adatok kezelésére? Az adatkezelés a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: GDPR 6. cikke (1) bekezdésének a) pontja alapján történik, vagyis mivel az érintett az igénybejelentőlap benyújtásával hozzájárult személyes adatainak kezeléséhez. Az érintett az adatkezelési hozzájárulását a későbbiekben visszavonhatja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. Az érintett a visszavonást az igénybejelentés visszavonásával egyidejűleg teheti meg.
Milyen forrásból származnak a személyes adatok? Az érintett helyi önkormányzat, mint adatkezelő a személyes adatokat az érintett féltől gyűjti. A közös adatkezelés során a Belügyminisztérium és a BM OKF az érintett helyi önkormányzatoktól kapja meg az adatokat elektronikus úton.. Az adatkezelők az ellenőrzés lefolytatásához adatokat vesznek át az illetékes közműszolgáltatóktól is.
Továbbítja-e a nyilvántartásban szereplő személyes adatokat az adatkezelő? Az ellenőrzés lefolytatását követően az adatkezelő az ellenőrzéssel érintettek adatait és az ellenőrzés során feltártakat megküldi az illetékes helyi önkormányzatnak további intézkedés céljából.
Mennyi ideig tárolja az adatkezelő a személyes adatokat? A személyes adatokat az adatkezelők az ellenőrzés lefolytatását követően az adatoknak az illetékes helyi önkormányzat részére történő megküldésig, de legfeljebb 1 évig kezelik.
Igénybe vesz-e az adatkezelők adatfeldolgozót? Nem.
Milyen adatbiztonsági intézkedéseket tesz az adatkezelő? Az érintett helyi önkormányzat a Belügyminisztérium és a BM OKF a személyes adatokat védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.
Milyen jogok illetik meg az érintettet a fenti adatkezelések kapcsán?
1 . Hozzáférés: Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőnél érdeklődjön, és tőle visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy az alábbiakról tájékoztatást kapjon: • az adatkezelés céljai; • az érintett személyes adatok kategóriái; • azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket; • adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai; • az érintett azon joga, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen; • a valamely felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga; • ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ; • a GDPR 22. cikk (1) és (4) bekezdésében említett automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel jár. Amennyiben az érintett saját személyes adatairól másolatot kér, az adatkezelő azt első alkalommal ingyenesen az érintett rendelkezésére bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért a BM OKF a közérdekűadat-megismerési igényekre vonatkozó költségtérítési szabályok szerint díjat számolhat fel. A költségtérítés lehetséges mértékéről az adatkezelő a kapcsolatfelvételkor tájékoztatást ad. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat a BM OKF elektronikus formátumban bocsátja rendelkezésére, kivéve, ha azokat más formátumban kéri. A másolat igénylésére vonatkozó jog nem érintheti hátrányosan mások jogait és szabadságait, így például mások személyes adata nem igényelhető.
2. Helyesbítéshez való jog: Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat, továbbá jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését. Az adatváltozást, amennyiben azok azonosító adatok, igazolni kell.
3. Törléshez való jog: Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az adatkezelő pedig köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, amennyiben a GDPR 17.cikk (1) bekezdésében felsorolt indokok valamelyike fennáll. A személyes adatok törléséhez való jog a tájékoztatóban szereplő adatok tekintetében a GDPR 17. cikke (3) bekezdésének:
• e) pontja alapján nem gyakorolható, amennyiben az adatkezelés jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges, pl. a szerződéses partnerek igényérvényesítéshez szükséges személyes adatai a szerződésből fakadó igények érvényesíthetőségének elévüléséig.
Mely adatkezelések tekintetében gyakorolható?
Az érintett hozzájárulásán alapuló adatkezelés esetén az alábbi indokok relevánsak: -a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték, pl. a telefonon történt bejelentés nyilvánvalóan téves volt, -az érintett visszavonta a hozzájárulását, és az adatkezelés más jogalap hiányában nem folytatható, pl. ha a bejelentést követően eseménykezelésre nem kerül sor. Más jogalapnak minősül az eseménykezelésen túl pl., amennyiben a jelzés szándékosan valótlan volt, és az adatkezelő ennek következtében feljelentést tesz, - a személyes adatok kezelése jogellenes, -a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.
4. Adatkezelés korlátozása:
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Az érintett az alábbi esetekben jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést: • az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát; • az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását; • az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, • az érintett a GDPR 21. cikk (1) bekezdése szerint tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.
Mely adatkezelések esetén gyakorolható? Az adatkezelés korlátozásához való jog gyakorlására irányuló kérelem valamennyi adatkezelési cél tekintetében benyújtható, de azt az adatkezelő kizárólag a fent megjelölt valamely feltétel fennállása esetén teljesíti.
5. Adathordozhatósághoz való jog: Az érintett jogosult az általa az adatkezelő rendelkezésére bocsátott adatait megkapni • tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban, • jogosult más adatkezelőhöz továbbítani, • kérheti az adatok közvetlen továbbítását a másik adatkezelőhöz – ha ez technikailag megvalósítható, • kivéve: közérdekű, vagy közhatalmú jog gyakorlása céljából végzett adatkezelés Ez az érintetti jog akkor gyakorolható, ha automatizált módon történik az adatkezelés, és az adatkezelő az adatokat az érintett hozzájárulása vagy a szerződéses jogalap alapján kezeli.
6. Felügyeleti hatósághoz fordulás - és bírósághoz fordulás joga
Ha az érintett úgy érzi, hogy az adatkezelés során sérelem érte, annak tényét a helyzet rendezése érdekében az adatkezelő adatvédelmi tisztviselője felé jelezheti. Amennyiben a megkeresés nem vezetett eredményre, az érintett az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 52. § alapján a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál bejelentést tehet, továbbá az Infotv. 22. § szerint, valamint a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény Második Könyvének III. része alapján bírósághoz fordulhat. A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elérhetősége:
Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5. Telefon: +36 (1) 391-1400 Elektronikus postacím: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Honlap: www.naih.hu
Mennyi idő az 1-5. pontban foglalt kérelmek vizsgálata és megválaszolása?
Az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri. Amennyiben a jogok gyakorlása során kétség merül fel az adatkezelőben, hogy a kérelem valóban az érintettől származik, saját jogszerű adatkezelése és az érintett védelme érdekében további információkat kérhet. Az adatkezelő az érintettet, akinek a kérésére korlátozták az adatkezelést, az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja. Az adatkezelő az adatok helyesbítése, törlése, az adatkezelés korlátozása esetén mindenkit tájékoztat, akihez az érintett adatait továbbította. Amennyiben az nem történik meg, lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel, az adatkezelő ennek tényéről és okáról az érintettet a kérelemre adott válaszában tájékoztatja. Ha az adatkezelő az érintett bármely kérelmének nem tesz eleget, indokolnia kell azt. |
MEGHÍVÓ
A CIVILEK HÁZA ÜNNEPÉLYES ÁTADÓ ÜNNEPSÉGÉRE
EFOP-4.1.7-16-2017-00019
Böhönye Község Önkormányzata tisztelettel meghívja Önt, az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program A közösségi művelődési intézmény- és szervezetrendszer tanulást segítő infrastrukturális fejlesztéseitárgyú felhívás keretében 20 millió Ft, 100% támogatásintenzitással megvalósuló „Civilek Háza infrastrukturális fejlesztése” című támogatott projekt keretében infrastrukturálisan fejlesztett épület ünnepélyes átadó ünnepségére. Az épületben három tanulási foglalkozáshoz szükséges tér került kialakításra, ahol közművelődési tevékenységek, formális és nem formális tanulást szolgáló tevékenységek valósulhatnak meg. Az esemény helyszíne: Böhönye, Fő utca 30. Időpont: 2018.07.22. (vasárnap)
PROGRAM: 10:00 - 10:30 Ünnepélyes nyitó beszéd, Zsoldos Márta Piroska polgármester
Megtisztelő jelenlétére feltétlenül számítunk! |
Böhönye Község önkormányzata
TÁJÉKOZTATÓ KÖZLEMÉNY Civilek Háza infrastrukturális fejlesztése
Böhönye Község Önkormányzata támogatást nyert a Civilek Háza infrastrukturális fejlesztésére. Az elnyert támogatás összege 20.000.000 Forint, a támogatás mértéke 100,00 % A projekt 2017.11.01. – 2018.07.31. között valósul meg. A projekt tervezett befejezési dátuma: 2018.07.31. A projekt azonosító száma: EFOP-4.1.7-16-2017-00019 A kedvezményezett neve, címe: Böhönye Község Önkormányzata, 8719 Böhönye, Fő utca 26. A projekt megvalósítás helyszíne: Civilek Háza, 8719 Böhönye, Fő utca 30. A projekt tartalma Az épület nagyon jó helyen helyezkedik el, közvetlenül a Közösségi Könyvtár és Művelődési Ház szomszédságában, parkolóval ellátott, az épület bejáratánál rámpa került kialakításra. Jelenleg az épület állapota felújításra szorul és teljesen kihasználatlan. Az épületben a közművelődési tevékenységek végzéséhez szükséges helyszínt szeretnénk biztosítani a jövőben a községünk lakossága számára, ezért az épület felújítása indokolt. Mivel az épületben egyáltalán nincs fűtés, ezért az épület szigetelése és a fűtési alkalmatosságok kiépítése történik meg. Az épületben három tanulási foglalkozáshoz szükséges tér kerül kialakításra, tankonyha, tanfolyamok megvalósításának helyt biztosító közösségi tér és egy nagyobb létszám befogadására is alkalmas helyiség, ahol klubfoglalkozások, különböző műhelymunkák, tanulást elősegítő foglalkozások valósulhatnak meg. A helyiség tovább lesz osztható ketté egy mobilfal segítségével, ennek alapján, több foglalkozás is megvalósulhat egyszerre, vagy amennyiben nincs szükség nagyobb térre, leválaszthatóvá válik, ami a fűtési szezonban energiatakarékos megoldást jelent. A projektben kizárólag infrastrukturális fejlesztés valósul meg, eszközbeszerzés nem történik.
Műszaki szakmai eredmény Legalább 15 főből álló csoport befogadására, leültetésére és egyidejű foglalkoztatására alkalmas oktató- vagy foglalkoztató tér kialakítása, illetőleg a meglévő korszerűsítése: 3 db
Monitoring mutatók A korszerű kulturális intézményekben informális, nem formális tanulási programban résztvevők száma fenntartási időszakban évente 150 fő Fejlesztett informális, nem formális tanulást szolgáló terek száma: 3 db.
További információ kérhető: Böhönye Község Önkormányzata 8719 Böhönye, Fő utca 26. Piri Julianna, projektmenedzser telefonszám: 06-30/894-1645 e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Képgaléria a Civilek Háza állapotáról a pályázat előtt és az építkezés közben:
Képgaléria az elkészült épületről:
|